Shumee już szumi

150x110

Shumee, polska platforma społecznościowa, na której każdy może zaszumieć - czyli zagłosować i wyrazić swoje zdanie, udostępniła pierwsze wersje aplikacji mobilnej na systemy Android i iOS.

- Po kilku miesiącach bardzo intensywnych prac nad koncepcją i przekuciem jej w gotowe rozwiązanie, zapraszamy pierwszych Użytkowników do wejścia na shumee. Ciągle testujemy i stabilizujemy aplikacje. W najbliższych dniach udostępnimy nowe, ulepszone wersje oraz  rozwiązanie RWD. Dzięki wypuszczeniu zewnętrznych Użytkowników będziemy mieć zdecydowanie więcej informacji co i jak jeszcze dopracować - mówi Szymon Midera z Shumee SA.

Co daje shumee?

Shumee to unikalny eko-system, który pomaga użytkownikom w wymianie opinii, sondowaniu jak myślą inni i podejmowaniu przemyślanych, racjonalnych decyzji. Shumee daje możliwość wyrażenia siebie - pozwala swobodnie shumieć.

Shumee daje wolność - to pierwszy projekt, który pokazuje, że wolny świat dyskusji i nieskrępowanych decyzji jest możliwy - bez reklam, sponsoringu i klasycznego marketingu - wyłącznie w oparciu o rekomendacje znajomych i tzw. mądrość tłumu, tj. opinie użytkowników społeczności. To właśnie rekomendacja przekazywana w modelu human to human jest siłą i wartością shumee.

Shumee pozwala także na konfrontowanie opinii. Poprzez poznanie zdania innych osób zapewnia równowagę i umożliwia prezentację różnych punktów widzenia. Nie posługuje się skomplikowanymi algorytmami i nie zamyka użytkownika w bańce informacyjnej tematów, które lubią jego znajomi. Użytkownicy shumee mogą smakować różnorodności, w konsekwencji w większym stopniu kierować się zdrowym rozsądkiem. Shumee poprzez zaangażowanie użytkowników daje także możliwość wyłapania fałszywych informacji.

Shumee chce zmieniać rzeczywistość. Użytkownicy shumee będą mogli promować wartościowe idee, miejsca, wydarzenia i produkty, z drugiej strony obnażać głupotę, bezmyślność, fałsz i kicz.

Shumee może być pomocne w wyborze koloru szminki, poszukiwaniu idealnego miejsca na kolację, oceny najnowszego filmu, po głos w dyskusji dotyczącej np. przyjmowania uchodźców w Polsce.

Prosty zero-jedynkowy system oceny, nowoczesny, świeży wygląd aplikacji oraz brak reklam - to tylko kilka wyróżników shumee. Na początek shumee proponuje kilka prostych funkcjonalności:

Dla kogo?
Shumee chce zaspokoić potrzeby pokolenia użytkowników social mediów. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chętnie dyskutują w sieci i szukają narzędzi do podejmowania racjonalnych decyzji.

Dla firm i marek, shumee daje możliwość otwartej, odważnej dyskusji z Klientami i wykorzystanie siły rekomendacji do promocji produktów i usług. O pozycjonowaniu na portalu shumee nie będzie jednak decydował budżet reklamowy, ale intensywność interakcji i opinie użytkowników.
Klienci ufają znajomym i autorytetom bardziej niż markom. Dlatego pora, żeby firmy budowały relacje z klientami na innym poziomie. Obecnie obserwujemy silny trend zwiększania obecności marek w mediach społecznościowych, który shumee zamierza wykorzystać.

Potęga social media
Wraz z rozwojem internetyzacji i smartfonizacji coraz więcej osób korzysta aktywnie z social mediów (SM). W Polsce to ponad 20 mln osób.
Na globalnym rynku i w Polsce są marki SM dominujące. Jednak przykłady młodszych, dynamicznie rozwijających się projektów pokazują, że jest miejsce dla nowych graczy, a rynek nie jest zamknięty.

Co decyduje o sile social mediów?
Fenomen social mediów to zaspokajanie ludzkich potrzeb. W dobie postępującej cyfryzacji życia i chronicznego braku czasu wciąż chcemy: przynależeć do grupy; znajdować osoby myślące w ten sam sposób co my; łamać stereotypy; mieć poczucie, że nasze zdanie się liczy, że mamy na coś wpływ; budować poczucie własnej wartości i czuć się ważnymi poprzez wyrażanie swojej postawy. Shumee wpisuje się w te potrzeby.

Siła rekomendacji
Ludzie w swoich decyzjach kierują się rekomendacjami znajomych i autorytetów. Coraz mniej ufają reklamie.

Shumee zaczyna shumieć... W kolejnej odsłonie umożliwi sprzedaż produktów w ramach rozszerzenia profili społecznościowych, promując ideę social shoppingu opartego o rekomendacje znajomych i społeczności. Jednocześnie dbając, aby sprzedaż produktu była równie prosta, jak publikacja Vote czy Polecam.
Całe rozwiązanie zostało przygotowane w formie aplikacji mobilnych i technologii RWD.

 

1 Buzz Media/Maison dom badawczy


dostarczył infoWire.pl